طراحی سایت و سئو

مقالات دنیای طراحی سایت

طراحی سایت و سئو

مقالات دنیای طراحی سایت

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونه ترافیک وب سایت خود را بالا ببریم؟ این سوالی است که در این مقاله جواب آن را خواهید یافت. برای بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو ابتدا باید از دید کاربران به وب سایت خود نگاه کنید.

استفاده از وب سایت های تبلیغاتی برای افزایش بازدید

هر نوع تبلیغی نمی تواند مخاطب زیادی را به سوی خود جذب کند. بهترین روش برای افزایش ترافیک وب سایت، مقالات، محصولات و خدمات باورنکردنی هستند.

از نوشتن نترسید

هر چیزی که به ذهن شما خطور می کند، ممکن است برای افرادی جذاب باشد. همچنین جدید بودن مطالب هم می تواند باعث جذب کابران به سایت شما شود.

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. به راحتی می توانید برند خود را در شبکه های اجتماعی طرح کنید. هر چه قدر شبکه های اجتماعی قوی تری داشته باشید، می توانید وب سایتی بهینه تر داشته باشید. توییتر برای پیوندهای کوتاه و وسوسه انگیز مناسب است. با اینستاگرام و pinterest هم می توانید محصولات خود را به صورت رایگان تبلیغ کنید. مقاله فواید شبکه های اجتماعی رو هم بخونید بد نیست.

بازاریابی محتوا

هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا (content marketing) وجود ندارد. به همین دلیل، طول و قالب محتوای خود را تغییر بدهید و از ویدیو و تصاویر جذاب استفاده کنید.

توجه به عنوان

مهمترین بخش یک محتوا، عنوان آن است. را که اولین بخشی از محتوایی است که کاربر آن را مشاهده می کند.

توجه به سئوی داخلی برای افزایش بازدید سایت

فکر کنید SEO از بین رفته است و دیگر نیازی به بهینه سازی سایت خود ندارید. آیا نباید برای تصاویر از alt استفاده کنید؟ آیا نباید از پیوندهای داخلی برای ارتباط با دیگر بخش های سایت استفاده کنید؟

کلمات کلیدی هدف بلندتر

اگر قرار است کاربرانی که به دنبال کلمه گوشی هستند را به سوی سایت خود جذب کنید، بهتر است از کلمات کلیدی بلندتری مانند قیمت گوشی های سامسونگ کار آغاز کنید.

ترافیک ارجاعی (REFERRAL TRAFFIC)

ترافیک ارجاعی چیست ؟ فرض کنید لینکی از مطلب سایت خود را در یک شبکه اجتماعی گذاشته اید و کاربر در نتایج جستجو با دیدن عنوان جذاب پست شما وارد پست شما در شبکه اجتماعی و در آخر وارد وب سایت شما می شود. با این که این نوع ترافیک از نظر سئو ارزش کمتری نسبت به جستجوی ارگانیک دارد، می تواند بر بهینه سازی سایت شا کمک کند.

استفاده از لینکداین (LINKEDIN)

لینکداین وب سایتی عالی برای کار پیدا کردن، برندینگ و افزایش ترافیک سایت شما است. با ارسال مطالب خود در لینکداین می توانید از تمام مزیت های این سایت استفاده کنید.

استفاده از لینک های داخلی

هر چه قدر که می توانید کاربر را بیشتر در وب سایت خود نگهدارید. با لینک های داخلی مرتبط و جذاب می توانید بیشتر کاربر را مجاب کنید که بیشتر به وب سایت شما سر بزند.

استفاده از EMAIL MARKETING

بسیاری از کسب و کارها بر جذب مشتریان جدید از طریق بازاریابی محتوا عمل مب کنند و به سمت روش های سنتی نمی روند. ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار قدرتمند باشد. حتی یک ایمیل معمولی هم ترافیک سایت شما را بالا ببرد. فقط مراقب باشید مردم را با ایمیل های خود بمباران نکنید چرا که تاثیری عکس بر برند شما خواهد داشت. در ضمن کار خود را با یک ایمیل یادآوری و یا دوستانه آغاز کنید و یک سره به سمت تبلیغات نروید.

وب سایتی ریسپانسیو داشته باشید

دورانی که مرور اینترنت به طور انحصاری بر روی رایانه های رومیزی انجام می شد، تمام شده است. امروزه مردم بیشتر از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به وب استفاده می کنند. از واکنشگرا بودن وب سایت خود مطمئن شوید. برای این که بدانید ریسپانسیو بودن سایت چه تاثیری بر سئو دارد مقاله طراحی ریسپانسیو چیست را مطالعه کنید.

مطمئن شوید که سایت شما سریع است

اگر شما خود را جای یک کاربر معمولی بگذارید 30 ثانیه برای لود سایت صبر می کنید. برای این که بدانید سرعت لود سایت را چه طور کاهش بدهید مقاله افزایش سرعت بارگیری وب سایت را مطالعه کنید.


  • tarahi site
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت شامل استفاده از زبان های برنامه نویسی تحت وب وبه کارگیری اصول گرافیک است. همانطور که در مقاله های قبلی از اهمیت های سایت در کسب و کار صحبت نمودیم، میدانیم که هر یک از کاربران باتوجه به نیاز و کسب و کار خود احتیاج به یک وب سایت دارند. به طوری که این ملزومات، تفاوت هایی را نیز در ساختار و طراحی سایت ها به وجود آورده و انواع مختلفی ازسایت شرکتی، اداری، فروشگاهی و… طراحی نموده است.

انواع طراحی سایت

قبل از معرفی تنوع سایت ها، شما را با انواع آن آشنا می کنیم، که به دو دسته ی کلی ۱ – استاتیک ۲ – داینامیک تقسیم بندی می شود.

۱استاتیک

این روش یک روش منسوخ شده است چون دراین صورت شما امکان بروزرسانی سایت را به طور لحظه ای ندارید و در نتیجه باید از یک پیمانکار واپراتور فنی یا یک برنامه نویس کمک بگیرید. بنابراین سایت استاتیک معمولا برای سازمانها،شرکتها و افرادی که به صورت ماهانه یا سالانه محتوای وبسایت خود را تغییر می دهند مناسب می باشد. این گونه سایت ها به دلیل محتوای کم، فضا و هزینه ی کمتری را احتیاج دارند اما میتوانند ظاهر زیبایی را برای خود داشته باشند.

۲داینامیک

این روش یک روش جدیدی می باشد که شما به راحتی میتوانید سایت خود را تغییر و بروزرسانی کرده و برای آن صفحاتی را اضافه یا کم کنید و انواع فرم ها را ایجاد نموده و نیز به آسانی درمحتوای وب سایت جستجو کنید. . بنابراین سایت داینامیک معمولا برای موسسات، سازمان ها، شرکت ها و افرادی که به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه محتوای وب سایت خود را تغییر می دهند مناسب می باشد. این سهولت درکارباعث شده که این روش به صورت فراگیر مورد استفاده ی همگان قرارگیرد و cms های مختلفی نیز در این زمینه خلق شوند.

این نوع طراحی، باز به دودسته ی دیگر تقسیم می شود:

الف) طراحی سایت داینامیک تک مدیره 

این نوع طراحی دارای یک مدیرسایت است و مطالب خود را برای دیگران انتشار می دهد. در واقع به این نوع سایت،سایت اطلاع رسانی نیزمی گویند.

ب) طراحی سایت داینامیک چند مدیره 

این سایت ها شامل سایت های فروشگاهی و یا پرتال های آگهی و انجمن ها و … می باشد که در آن مدیرسایت می تواند کاربرانی را با سطح دسترسی پایین تر معرفی نموده تا بتوانند مطالبی را در سایت انتشار کرده ، یا محصولی را خریداری و یا در نظرسنجی ها شرکت کنند.

بنابراین شما می توانید بر طبق نیاز و فعالیت خود، و با مشاوره ی رایگان ما سایتی رابرای کسب درآمدتان انتخاب نمائید. از جمله طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت خبری، طراحی وبسایت آموزشی، طراحی وبسایت بازرگانی، طراحی سایت صنعتی، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت اداری، طراحی سایت هنری، طراحی سایت تجاری، طراحی سایت تولیدی، طراحی سایت خدماتی، طراحی سایت دانلودی و فروش فایل و

حال به توضیح مختصر این سایت ها پرداخته تا شما را با تفاوت های آن ها آشنا سازیم.

طراحی سایت شرکتی

وب سایت های شرکتی برای معرفی سابقه ی خود،ارائه ی خدمات یا محصولات ونیز باهدف ایجاد کاتالوگ آنلاین و به رهبری مفید ازابزارهای مناسب به کارمی روند تا به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان باشند.

طراحی سایت خبری

سایت خبری باید محتوای بروز و با فرمت های مختلف از جمله متن، صوت، ویدئو، فایلو… را با دسته بندی و چینش مناسب در سایت خود قرار دهد. بنابراین می توان بارعایت نکات امنیتی ودادن سطح دسترسی مناسب به خبرنگاران، محتوای بروز و بهینه ای را در آن قرار داده و نیز با تکنیک های سئو،صفحاتش را به سرعت برای کاربران بارگزاری کند. هم چنین از آن جایی که این سایت ها پربازدید می باشند، توجه به واکنشگرایی یا ریسپانسیو بودن سایت مهم می باشد تا کاربران از طریق گوشی یا تبلت هم بتوانند ازسایت دیدن کنند.

طراحی سایت فروشگاهی یا تجاری

امروزه طراحی سایت های اینترنتی به دلیل امنیت و راحتی مشتریان، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این گونه سایت ها با ارائه ی مطالب مفید از محصولات خود و نیز تهیه ی عکس ها و فیلم های مختلف از آن ها،به روشهایی متفاوت با مشتریان ارتباط برقرار کرده و تبلیغ می کنند تا در نتیجه خدمات بهتری را عرضه نمایند. مواردی که در این گونه سایت ها باید گنجانده شوند از قبیل:

امکان اتصال به درگاه ها یپرداخت اینترنتی

امکان سبد خرید برای محصولات همراه با کد  تخفیف

امکان نظرسنجی برای کاربران و مشتری ها

امنیت و سرعت لود بالا

مدیریت محصولات،کاربران،سفارشات،برندها،مقالات و اخبار به صورت مجزا

طراحی واکنشگرا (یاریسپانسیو)

سایتهای اداری یا سازمانی

سایت اداری برای اطلاع و خبررسانی برای کارکنان اداره و کاربران به کارمی رود تا از این طریق مدیران و فرمانداران بتوانند در زمان خود ودیگران صرفه جویی کنند. بنابراین باید آخرین بخش نامه ها،اطلاعیه ها، فرم های نظرسنجی وفایل ها و هرگونه فرمی  که در ارتباط باکاربران می باشد رادر خود تعبیه کند تامراحل اداری برای ارباب رجوع روشن شود. علاوه بر این از آن جایی که این گونه سایتهادولتی میباشند باید قوانینی از جمله داشتن لینک به پایگاه ها یا طلاع رسانی دولت،پرچم ایران،وضعیت آب و هوا و غیره درآن رعایت شود.

سایتهای آموزشی

به دلیل اهمیت و پیشرفت درارتقاء سطح دانش،اینگونه سایتها باید از سئو خوب و سرعت بالایی بهره مند باشند. همچنین از مطالب بروز و حساب شده ای استفاده کنند و کتاب های مفیدی را برای کاربران معرفی یا بفروشند. بنابراین شما با آموزش های مفید در فرمت های مختلف از جمله متن،عکس،فیلم،صوتو…  ونیز برگزاری دوره های آموزشی آنلاین، ارتباط مفیدی را با کاربران برقرار نموده وبا جلب توجه و اعتماد آن هاکسب درآمد نمائید.

دیگر سایتها نیز از جمله سایتهای خدماتی،نظافتی،صنعتی، ورزشی، هنری و… نیز با ارائه ی نمونه کارهای خود در قالب متن،عکس،فیلم و…توانایی های خود را به دیگران معرفی کرده و به آنها خدمت رسانی کنند.

مطالب مرتبط



  • tarahi site
  • ۰
  • ۰

امروزه روش های تبلیغات اینترنتی تغییر کرده اند و روش های قدیمی کم کم منسوخ شده و روش های جدید جایگزین آن ها شده اند. ایمیل مارکتینگ هم یکی از آن هاست.

ایمیل مارکتینگ یکی بهترین، قدرتمند ترین، به صرفه ترین، هدمندترین ابزارهای بازاریابی در دنیای اینترنت است.

بازاریابی ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ یکی از قدرتمند ترین و در عین حال درک نشده ترین ابزارهای دنیای بازاریابی است. تقریبا تمام تولید کننده گان و مصرف کنندگان از آن استفاده می کنند. چه ایمیل معمولی باشد چه ایمیل تجاری. با وجود اینکه بسیاری از شرکت ها و اشخاص از این سیستم استفاده می کنند ولی تعداد کمی از آن ها قادر به درک صحیح بازاریابی ایمیل هستند.

قبل از بررسی ویژگی های ایمیل مارکتینگ بهتر است فرق بین بازاریابی ایمیلی و ارسال هرزنامه را بدانید.

بازاریابی ایمیلی و ارسال هرزنامه

بازاریابی ایمیلی مبتنی بر اجازه هیچگاه هرزنامه نیست. تنها تفاوت این دو در نحوه ی دریافت آن است. ایمیل تجاری در پاسخ به یک درخواست مشخص ارسال می گردد و برای ارسال آن ایمیل صراحتا مجوز صادر شده است لذا هرزنامه نیست. ولی هرزنامه بدون اجازه و اطلاع مخاطب برای او ارسال می شود. زمانی که کسی داوطلبانه درخواست دریافت ایمیل از شخص یا شرکتی را دارد در واقع می گوید بله من به شما اجازه می دهم و تمایل دارم حرف ها و پیشنهاد های شما را دریافت کنم.

ویژگی هایی که ایمیل مارکتینگ را منحصر به فرد کرده است:

1. ایمیل مارکتینگ به صرفه است.

اگر بودجه زیادی ندارید اما می خواهید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید می توانید. چه در ماه 20 هزار تومان هزینه کنید چه 2 میلیون تومان در هر صورت می توانید به مشتریان بالقوه خود دسترسی داشته باشید و موقعیت خود را بسنجید. البته آگاهی از نتایج ایمیل مارکتینگ می تواند افزایش بودجه شما را تضمین کند. برای شروع راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ خود نیازی نیست هزینه ای کنید. بسیاری از شرکت ها هستند که برای شروع به شما تعدادی مخاطب رایگان می دهند. سایت های میلرلایت و میل چیمپ از آن دسته سایت ها هستند که با عضویت در این سایت ها می توانید تعداد محدودی ایمیل رایگان برای اعضای خود ارسال کنید. با جست و جو در گوگل می توانید تعداد زیادی از این سایت ها را پیدا کنید.

2. بیش از آن چیزی که سرمایه گذاری می کنید برمی گردد.

تحقیقات نشان داده است به ازای هر یک دلار هزینه در ایمیل مارکتینگ می توانید انتظار بازگشت حدود 46 دلار را داشته باشید. بازاریابی ایمیل نسبت به دیگر روش های بازاریابی بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد. همان طور که اشاره شد برای شروع ایمیل مارکتینگ نیازی به سرمایه گذاری چند صد میلیونی نیست و می توانید با یک برنامه بسیار ساده آن را راه اندازی کنید و به مرور آن را توسعه دهید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

3. هرکسی می تواند از ایمیل مارکتینگ سود ببرد.

مزیت دیگر ایمیل مارکتینگ چند منظوره بودن آن است هزینه پایین و فراگیر بودن ایمیل آن را تقریبا برای هر شخص یا شرکتی دست یافتنی کرده است. من فکر می کنم چه یک تجارت کوچک داشته باشید چه جز بهترین شرکت ها باشید می توانید به یک اندازه از مزایای آن سود ببرید. ممکن است بعضی از شرکت ها نتوانند از عهده راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی پر هزینه بر آیند اما همه می توانند با برنامه ریزی روی یک ایمیل مارکتینگ دقیق سرمایه گذاری کنند.

4. قابل اندازه گیری است.

آیا دوست دارید بدانید در ماه گذشته که در فلان مجله تبلیغ کرده این چند نفر تبلیغ شما را دیده اند و آیا نسبت به آن واکنشی نشان داده اند؟ آیا واقعا می توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید؟ ایمیل مارکتینگ ابزاری است که شما می توانید تعداد مخاطبانی که تبلیغ شما را دیده اند و آیا از آن رضایت داشته اند را شناسایی کنید. شما با ایمیل مارکتینگ می توانید کمپین های ارسالی خود را کاملا مورد بررسی قرار دهید و در دفعات بعد موارد اصلاحی که باعث رشد کسب و کار شما می شود را پیاده سازی کنید.

5.بسیار هدفمند است.

اگر اطلاعاتی از قبیل سن، جنس و علایق مخاطبان خود بدست آورید همه چیز رای برای ایجاد کمپین هدفمند ایمیل خود محیا کرده اید. شما می توانید پیام ها یا محصولات مرتبط با آن ها را برایشان ارسال کنید به این ترتیب هر مخاطب ایمیلی بر اساس نیاز خود دریافت می کند و شما نیز آگاهی بیشتری از واکنش مخاطبین خود بدست می آورید. به این ترتیب می توانید ایمیل هایی به صورت کاملا هدفمند ارسال کنید.

به طور مثال شما می توانید با راه اندازی نظر سنجی در سایت خود اطلاعات زیادی از مخاطبین خود دریافت کنید.

در این مقاله سعی کردم تعدادی از ویژه گی های ایمیل مارکتینگ را بهتون معرفی کنم. ایمیل مارکتینگ انعطاف بالایی در بازاریابی اینترنتی دارد و بهتون پیشنهاد می کنم در کسب و کارهای خود حتما از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

مطالب مرتبط:

باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو


  • tarahi site
  • ۰
  • ۰

در چند سال اخیر، باورهای اشتباه فراوانی درباره چگونگی عملکرد موتورهای جستجو شکل گرفته‌اند. سئوکارهای تازه‌کار معمولا به خاطر این باورهای نادرست دچار اشتباهات فراوانی می‌شوند و وضعیت سئوی سایت را به خطر می‌اندازند. در مقالۀ امروز، به زبان ساده توضیح خواهیم داد که واقعیت‌ داستان از چه قرار بوده و داستان‌هایی که هرگز نباید باور کنید چه هستند. در ابتدا بیایید ببینیم که به سراغ چه مواردی نباید رفت.

 ثبت‌نام در موتورهای جستجو  (Search Engine Submission)

در عصر سئوی کلاسیک (اواخر دهۀ 1990میلادی) موتورهای جستجو نوعی فرم ثبت‌نام (Submission Form) داشتند که وبمسترها و صاحبان سایت‌ها اطلاعات کلیدی و کلیدواژه‌های سایت خود را وارد می‌کردند. اندکی بعد از ثبت این اطلاعات ربات‌ها و خزندگان موتور جستجو وارد سایت شده و شروع به بررسی و ایندکس‌ کردن سایت‌ها می‌کردند. بله سئو در آن زمان به همین سادگی بود!

متاسفانه این فرآیند چندان خوب پیش نرفت. چرا؟ چون بسیاری از این ثبت‌نام‌ها در واقع چیزی نبودند به جز تعدادی اسپم و این خود در کیفیت نتایج جستجو تاثیری منفی می‌گذاشت. از سال 2001 تاکنون، موتورهای جستجو نه تنها از شما تکمیل فرم ثبت نام را درخواست نمی‌کنند بلکه عملاً این روش منسوخ شده است.

تمامی موتورهای جستجو امروزه اعلام می‌کنند که به ندرت از آدرس‌های ثبت شده در فرم ثبت نام  استفاده می‌کنند و روش اصلی کار آنها بررسی لینک‌ها از دیگر سایت‌ها است. به عبارت دیگر، دریافت لینک از سایت‌های دیگر محتوای شما را به صورت طبیعی در معرض دید موتورهای جستجو قرار می‌دهد.

البته شما هنوز هم می‌توانید در برخی موتورهای جستجو (از جمله bing) فرم‌های ثبت‌نام را ببینید، اما این فرم‌ها بقایای گذشته هستند و در سئوی مدرن جایی ندارند.

برچسب‌های متا  (Meta Tags)

زمانی بود که برچسب‌های متا بخش مهمی از فرآیند سئو به حساب می‌آمدند. کار شما این بود که کلیدواژه‌های مهم (همان‌هایی که می‌خواستید در گوگل رتبه بگیرند) را مشخص می‌کردید و در قسمت برچسب‌های مطلب وارد می‌کردید. وقتی که کاربران به دنبال آن کلمات می‌گشتند، صفحه یا سایت شما می‌توانست برای آنها نمایش داده شود. اما... این روش هم به سرعت رو به نابودی رفت. می‌دانید چرا؟ چون خیلی از سایت‌ها با استفادۀ بیش از اندازه از برچسب‌های بی‌ربط و اسپم موتورهای جستجو را دچار اشتباه می‌کردند و بدون اینکه کار خاصی بکنند یا محتوای با ارزشی داشته باشند در بین نتایج اولیۀ گوگل جا خوش می‌کردند.

برچسب‌های دیگر، به خصوص برچسب عنوان (Title Tag) و برچسب توضیحات متا(Meta Description Tags) آنهایی هستند که در سئوی مدرن اهمیت زیادی دارند. علاوه بر این، متاتگِ Robots ابزاری بسیار مهم برای کنترل دسترسی ربات‌های خزنده است. با استفاده از متا تگ‌های Robots می‌توانید مسائل مهم را به موتور جستجو  بفهمانید. برای مثال دستور nofollow کارش این است که به گوگل بگوید این لینک هیچ ارزشی ندارد و لازم به پیگیری آن نیست. البته درست است که دانستن عملکرد متا تگ‌ها مهم است، اما خیلی وقت است که تمرکز اصلی سئو روی آن نیست.

استفاده بیش از حد از کلیدواژه‌ها  (Keyword Stuffing)

تا به حال صفحاتی را دیده‌اید که به نظر شبیه اسپم می‌آیند؟ به عنوان مثال این عبارت‌ها را ببینید:

"دانلود فصل 7 سریال بازی تاج و تخت / قسمت هفتم یا کیفیت HD اضافه شد / دانلود زیرنویس فارسی سریال گیم آور ترونز / برای دانلود قسمت 7 فصل 7 گیم آو ترونز، اینجا کلیک کنید / مشاهده تریلر فصل 7 گیم آو ترونز ..."

قسمت جالب‌تر اینجاست که در ادامه مطلب، با انبوهی کلمه مواجه می‌شوید که شامل نام سریال به انگلیسی و فارسی به تفکیک تمامی فصل‌ها و قسمت‌ها، نام تک تک بازیگران و کاراکترهای آنها در فیلم، دانلود زیرنویس به تمامی فرم‌ها و زبان‌های ممکن و هر چیزی که ممکن است به نوعی به این سریال محبوب ربط پیدا کند می‌شود.

بسیاری از وبمسترها بر این باورند که "ترافیک مناسب کلیدواژه‌ها" یعنی استفاده بسیار زیاد از تک تک کلمات کلیدی مربوط به موضوع. اما نکته اصلی اینجاست که:

استفاده از تبلیغات پولی برای بهبود نتایج طبیعی جستجوها

این هم یکی دیگر از افسانه‌های مربوط به سئو که با واقعیت تطابق چندانی ندارد: تبلیغات در موتورهای جستجو (به صورت پرداخت به ازای کلیک یا PPC) رتبه ارگانیک شما را در نتایج جستجو ارتقاء می‌دهد.

در واقع، تا به حال هیچ شواهدی بر اینکه تبلیغات پولی در موتورهای جستجو، تاثیر مستقیمی بر نتایج طبیعی جستجو داشته باشد دیده نشده است. گوگل، بینگ و یاهو هر سه تمهیداتی اندیشیده‌اند که از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنند.

تبلیغ‌کنندگان در گوگل هر ماهه میلیون‌ها دلار پول خرج می‌کنند و همچنان در نتایج ارگانیک جستجو به جایگاه خاصی نمی‌رسند. پس در اینجا هم تکرار می‌کنیم: آنچه در اینجا اهمیت دارد فقط و فقط کیفیت و جذابیت محتوای سایت شماست نه پولی که برای نمایش سایت‌تان در صفحه اول جستجو خرج می‌کنید.

اسپم‌ها در موتور‌های جستجو

تا زمانی که چیزی به نام جستجوی آنلاین هست، اسپم‌ها هم وجود خواهند داشت. اسپم‌ها از اواسط دهه 1990 میلادی به هدف ایجاد ترافیک دروغین یا فریب دادن الگوریتم‌های رتبه‌بندی به وجود آمدند و هنوز هم باتمام قدرت در فضای وب حضور دارند.

تجزیه و تحلیل اسپم‌ها در سطح صفحات

موتورهای جستجو کار تحلیل و کشف اسپم‌ها را در دو سطح صفحات و دامنه‌ها انجام می‌دهند. در ابتدا، به مواردی که معمولا در صفحات بررسی می‌شوند خواهیم پرداخت.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

ما در بخش‌های قبلی هم در مورد کلمات کلیدی صحبت کردیم، اما این بخش راجع به استفادۀ بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای پست‌ها است. مثلاً فرض کنید دارید یک مقالۀ 500 کلمه‌ای را می‌خوانید و 250 بار در آن یک کلمه کلیدی خاص به کار رفته است. این کار جرم است و باعث می‌شود جریمه شوید.

اسکن کردن یک صفحه با کلمات کلیدی فراوان برای موتورهای جستجو کار دشواری نیست و تمامی این موتورها الگوریتم‌های لازم برای تشخیص این موضوع را در اختیار دارند. به صورت مشخص، رئیس تیم تشخیص اسپم در گوگل به این نکته اشاره کرده که برای بهبود سئو، بهتر است بیش از حد از کلیدواژه‌ها استفاده نکنید.