طراحی سایت و سئو

مقالات دنیای طراحی سایت

طراحی سایت و سئو

مقالات دنیای طراحی سایت

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سئو منفی

سئو منفی جزء تکنیک‌هایی از سئو است که به کارگیری آن توسط گوگل منع شده‌است. کارشناسان زیادی باور دارند که تاثیر سئو منفی بر روی سایت‌ها روز به روز کمتر شده و گوگل با گذشت زمان بهتر می‌تواند فعالیت‌های سئو منفی را کشف و خنثی کند.

 

اما همچنان می‌توانیم شاهد تغییراتی در نتایج سئو، لینک ها، محتوا، رفتار کاربر در اثر فعالیت‌های سئو منفی باشیم. این تکنیک سئو شاید در آینده نزدیک کارایی خود را از دست بدهد ولی هم اکنون همچنان قدرت لازم برای اعمال تغییرات در صفحه نتایج گوگل را دارا است.

 

تعریف سئو منفی

سئو منفی شامل هر تاکتیکی است که با هدف ایجاد تاثیر منفی بر رتبه یک سایت یا URL به کارگرفته می‌شود. سئو منفی ممکن است از طریق هدف قرار دادن هاست و دامنه به دنبال تاثیر منفی بر سایت خاصی باشد. سئو منفی برای رسیدن به این هدف اقدام به دستکاری متغیر‌هایی در لینک‌ها، محتوا و رفتار مخاطبان می‌کند.

 

آیا سئو منفی واقعیت دارد - گوگل می گوید سئو منفی واقعی نیست

گوگل به طور رسمی اعلام کرده بود که سئو منفی تاثیر گذار نیست اما به نظر می‌رسد راهکارهایی وجود دارند که منجر به افت رتبه سایت رقبا می‌شود.

 

اگر راهکاری وجود دارد که شما بتوانید در اثر استفاده بیجا از متغیرهای سئو مانند لینک‌ها به سئو سایت خود آسیب بزنید، پس یک فرد دیگر نیز می‌تواند همین کار را با سایت شما انجام دهد و به رتبه سایت شما آسیب وارد کند.

 

گوگل در ادامه کمی در بیان خود درباره سئو منفی تغییر ایجاد کرد و گفت که سئو منفی نمی‌تواند آسیب جدی به سئو سایت شما وارد کند. گوگل در این باره چنین گفته است:

 

گوگل سخت تلاش می‌کند که اجازه ندهد مدیران سایر سایت‌ها بتوانند به رتبه سایت شما صدمه وارد کنند یا باعث شوند که سایت شما از صفحه نتایج جستجو حذف شود. اگر شما نگران لینک‌های دیگر سایت‌ها به سایت خود هستید می‌توانید از مدیران آن سایت‌ها بخواهید که این لینک‌ها را حذف کنند. گوگل هیچ کنترلی بر روی محتوای منتشر شده در سایت‌ها ندارد و خودتان باید برای برطرف کردن این مشکل دست به کار شوید.

 

نکته: درصورتی که گوگل در وبمستر از شما بخواهد که لینک‌های اسپم را حذف کنید و سایتی به شما امکان حذف لینک اسپم تولید شده در سایت خودش را نداد در وب مستر براحتی می توانید از ابزار Disavow  استفاده کرده و لینک مذبور را غیر فعال کنید.

 

با این جمله گوگل، به نظر می‌رسد که سایت های رقیب در واقع ممکن است به سایت شما آسیب وارد کنند.

 

یکی از تکنیک های سئو منفی که تاثیر آن را بر روی سایت‌های مختلف می‌توان مشاهده کرد، ایجاد لینک برای سایت رقیب، در سایت‌های ارائه محتواهای (مستهجن، فروش دارو، شرط بندی، وام‌های ربا مانند) است. جالب است بدانید برای تاثیرگذاری منفی چنین فعالیت‌هایی حتی لازم نیست که لینک مستقیم ایجاد شود تنها کافیست که سایتی که به چنین سایت‌هایی لینک می‌دهد، سایت شما را نیز در لیست سایت‌هایی که به آن لینک داده اضافه کند و سایت شما با شکست مواجه خواهد شد. اینفلوئنسر مارکتینگ بر روی تعیین ریسک سرمایه‌گذاری بر روی سایت‌هایی که دارای بک لینک در چنین سایت‌هایی هستند، تاثیر زیادی می گذارند. حتی گوگل با تمام توان خود ممکن است تصمیم بگیرد که سایتی که از چنین سایت‌هایی لینک دریافت کرده را در لیست صفحه نتایج جستجوی خود به نمایش نگذارد.

 

شما چه بخواهید بصورت تصنعی برای واژه‌های مربوط به چهار محتوای ذکر شده رتبه کسب کنید و چه رقبای شما برای شما دام پهن کرده باشند، تجربه نشان داده است که رتبه گیری سایت شما برای چنین محتواهایی درصورتی که سایت شما در واقع حاوی محتوای مرتبط با آنها نباشد غیر ممکن است. دلیل آنکه این چهار نوع محتوا اینچنین اهمیت دارند، بالا بودن ترافیک جستجو برای آنها است. بسیاری از سایت‌ها در حال حاضر خودشان برای دستیابی به کلمات کلیدی مرتبط با چنین محتواهایی تلاش می‌کنند در حالی که در واقع سایتشان فاقد محتوای مدنظر است و ازدیاد چنین سایت‌هایی باعث شده که گوگل به شدت از رتبه‌گیری سایت‌های غیر مرتبط با چنین محتواهایی جلوگیری کند.

 

سایت‌های زیادی درگیر سئو منفی هستند. مثلاً سایت‌هایی که در زمینه فروش محصولات دیگر شرکت‌ها فعالیت می‌کنند. سایتی مانند آمازون نیز می تواند هدف سئو منفی شرکت‌هایی که در آن فعال هستند قرار گیرد. بنابراین شناخت صحیح سئو منفی و تکنیک‌های آن، برای همه سئو کاران امری ضروری است. زیرا که این تکنیک‌ها ممکن است سایت مشتریان شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

 

سئو منفی و سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه عبارت است از کلیه تکنیک‌های غیر قانونی که مدیر سایت برای بالابردن رتبه سایت خود به  کار می‌برد. مثلاً اگر لینک خریدن مضر است، در سئو کلاه سیاه مدیر سایت برای ارتقاء رتبه سایت خود بک لینک می‌خرد. اما سئو منفی به کارگیری تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای یک رقیب به قصد تخریب سئو سایت اوست و اگر سئو کلاه سیاه باعث افت رتبه سایت شما شود، سئو منفی هم می‌تواند با همان تکنیک به ضرر سئو سایت شما باشد.

 

به نظر می‌رسد که گوگل برای اجتناب از سئو منفی راهکاری غیر از در نظر نگرفتن سئو کلاه سیاه در پیش رو ندارد. مثلاً اگر شما 1000 بک لینک برای سایت خود تولید کنید، که تنها 10 تای آنها لینک‌های مرتبط و معتبری باشند، بقیه لینک‌های نامرتبط، بر سئو سایت شما تاثیر نخواهند گذاشت. به عبارت ساده‌تر شما از به کارگیری تکنیک های سئو کلاه سیاه نه سود خواهید کرد و نه ضرر، این نکته ممکن است باعث شود افراد آماتور با فرض آنکه تکنیک‌های به کارگرفته شده از سوی آنها به زمان بیشتری برای تاثیر گذاردن بر رتبه سایت در گوگل دارد، به استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه همچنان ادامه دهند.

 

نکته: گاهی در سئو منفی و سئو کلاه سیاه لینک تولید شده در سایتی که به نظر بی‌ارتباط می‌رسد در واقع باعث می‌شود که یک لینک مفید به سایت داده شود و به این دلیل است که در سئو منفی تنها بر روی سایت‌هایی برای تولید لینک تمرکز می‌شود که بار منفی برای گوگل دارند. 

 

آیا سئو منفی شامل هک کردن هم هست؟

پاسخ درست به این سوال این است که این موضوع به تعریف ما از هک و سئو منفی بستگی دارد ولی به طور کلی و طبق تعریف عمومی این دو واژه می‌توان گفت که بله بین سئو منفی و هک ارتباط وجود دارد. سئو منفی و هک ممکن است مقاصد مشترکی داشته باشند. ولی لزوماً به یک معنا نیستند. هکر در معنای عام کلمه به معنی شخصی است که بصورت غیر قانونی برای دستیابی به اطلاعات یک سیستم دست به اقدامات غیر قانونی می‌زند.

 

توجه داشته‌باشید که در برخی مواقع یک هکر صرفاً به‌دلیل آنکه می‌تواند، به یک سیستم حمله می‌کند. حملات هکری زیادی به سایت‌ها صورت گرفته که هیچ منفعت مالی یا اطلاعاتی برای هکر نداشته و صرفاً به دلیل آسیب‌رساندن به یک سیستم حمله صورت گرفته‌است. این موضوع باعث شده که در قوانین برخی کشورها سئو منفی نوعی هک به حساب آمده و جرایم آن مطابق جرایم هک در نظر گرفته‌شود.

 

در قوانین ایران برای جلوگیری از سوء برداشت از کلمات، کلیه اقداماتی که باعث تخریب، سوء استفاده بدون اجازه از اطلاعات و.... می‌شود جرم تلقی می‌شود و هک و سئو منفی هر دو در این قالب جرم به‌حساب می‌آیند.

 

سئو منفی از چه ظرفیت هایی برای انجام کار خود استفاده می کند

استفاده از لینک ها در سئو منفی

ایجاد هزاران لینک به سایت رقیب که همگی از سایت‌های بد تهیه شده‌اند. گوگل و کارشناسان مستقل گوگل مانند مت کاتس Matt cutts در باره اثرگذاری این شیوه تردید خود را اعلام کرده‌اند ولی اگر لینک‌ها در سایت‌هایی با چهار نوع محتوای ذکر شده در بالا باشد، همچنان احتمال آسیب سئو سایت وجود دارد.

خرید بک لینک از سایت‌‌هایی که در گوگل پنالتی شده‌اند یا خرید بک لینک از سایت‌هایی که به فروش بک لینک شهرت بالایی دارند. تاثیر گذاری این روش هم مورد تردید است. مت کاتس درباره اثر بخشی این روش می‌گوید که: هزینه انجام آن بیش از هزینه لازم برای سئو کردن سایت برای رسیدن به رتبه بهتر در گوگل برای کلمات کلیدی پر ترافیک خواهد بود. که عملاً به معنی مقرون به صرفه نبودن این روش برای سئو منفی است.

محتوا و نحوه استفاده از آن در سئو منفی

تولید کامنت‌های اسپم به صورت کامنت‌هایی با به کارگیری کلمات کلیدی به منظور بالابردن میزان کلمات کلیدی در صفحه و نمایش متفاوت صفحه برای موتورهای جستجو، اگر تعداد این کامنت‌ها زیاد باشد و بصورت اتوماتیک تولید شوند ممکن است به عنوان هک در نظر گرفته‌شوند. برای اجتناب از این روش باید درج کامنت را به درج کد کپچا توسط کاربر محدود کنید یا درج کامنت را محدود به تایید مدیریت سایت کنید.

ایندکس کردن آدرس سایت یا URL با محتوای بد، اگر هکرها بتوانند با نفوذ به سیستم مدیریت محتوای سایت CMS در سایت شما محتوا درج کنند این روش قطعاً هک محسوب خواهد شد. استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای متن باز خطر چنین حملاتی را بیشتر خواهد کرد.

درج عکس‌های حجیم سایت شما در دیگر سایت‌ها و وبلاگ‌ها به صورت Hotlinking با هدف بالابردن میزان ترافیک سرور شما و کاهش سرعت بارگذاری سایت، این روش همچنان بر روی سئو سایت شما موثر است و گوگل و دیگر مرورگرها اهیمتی به دلیل کند بودن سایت شما نمی‌دهد. آنها سایت‌هایی را که بهترین تجربه کاربری را ارائه می‌دهند را به کاربران خود معرفی خواهند کرد.

تغییر دید کاربران در سئو منفی

درج کامنت‌های منفی درباره سرویس ارائه شده بصورت منظم و روزانه، اگر درج کامنت را به تایید مدیر محدود کنید این مشکل برای شما پیش نخواهد آمد.

نکته: این شیوه سئو منفی در شبکه‌های اجتماعی ایرانی بسیار شایع بوده و مدیرانِ این سایت‌ها را بر آن داشت که برای استفاده کنندگان از آن جریمه تعیین کنند.

 

سئو منفی یک فعالیت غیر قانونی است

اگر سئو منفی به عنوان هک در نظر گرفته‌شود در بیشتر کشورهای دنیا جرم تلقی می‌شود. اگر ثابت شود که شما از تکنیک‌های سئو منفی برای کاهش رتبه سایتی استفاده کرده‌اید بعید به نظر می‌رسد که امکان تبرئه داشته باشید. به هر حال این موضوعی است که یک وکیل حقوقی بهتر می‌تواند درباره آن اظهار نظر کند. اما باید به خاطر داشته باشید که سئو منفی کاری به شدت غیر اخلاقی است.

منبع: https://www.seo24.ir
  • tarahi site
  • ۰
  • ۰

گوگل وب مستر تولز چیست؟ 

google web master  یا گوگل وب مستر یکی از ابزارهای کاربردی گوگل برای مدیریت بهتر سایت‌ها است. این ابزار که با نام کنسول جستجوی گوگل هم مشهور است با مانیتور وب سایت های مختلف کمک می‌کند بهترین رتبه را در نتایج موتورهای جستجو بدست بیاورید و رتبه های برتر خود را حفظ کنید. آشنایی با اینکه گوگل «وب مستر تولرچیست؟» و یا اینکه «آموزش گوگل وب مستر به چه شکل باید باشد؟» از سوالات قالب مدیران سایت‌ها است.

سایت وب مستر به شما نشان می‌دهد، گوگل سایت شما را چگونه می‌بیند و چطور می‌توانید به بهترین شکل خودتان را در معرض دید گوگل قرار بدهید.

با در اختیار داشتن یک حساب کاربری در جیمیل می‌توانید از این ابزار کاربردی به صورت کاملا رایگان استفاده کنید.

اگر می‌خواهید در مورد آموزش گوگل وب مستر اطلاعات بیشتری بدست آورید این نوشتا را تا انتها دنبال کنید.

گوگل وب مستر تولز چه ابزاری است و به چه کار می آید؟

وبمستر یک ابزار مدیریتی است که وضعیت سئو سایت را آشکار می‌کند و تعداد ورودی‌های سایت را به تفکیک نمایش می‌دهد.

با کمک این پنل می‌توان استراتژی‌های سئو را ارتقا داد و تعداد کاربران سایت را چندین برابر کرد.

مشاهده آمار و اطلاعات، وضعیت لینک های شکسته، تنظیمات دامنه وجایگاه سایت در گوگل برخی از امکاناتی است که گوگل وب مستر تولز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اطلاعاتی که  گوگل وب مستر در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیار کاربردی و دقیق است. 

آمار و اطلاعات عنصر مهمی در تصمیم گیری و عملکرد بهینه سایت‌ها به شمار می‌آید، اما بدست آوردن این اطلاعات می‌تواند بسیار وقت گیر و هزینه بر باشد. 

برای اینکه در کمترین زمان ممکن به بهترین نتایج دست پیدا کنید لازم است با ابزار گوگل وب مستر و کارکردهای آن به خوبی آشنا شوید. 

نرخ کلیک یکی از همین اطلاعات است که تغییر آن می‌تواند به بهترین شکل ممکن کاربران سایت شما را افزایش دهد.

گوگل وب مستر صفحاتی که دارای پیغام خطا و یا مشکل خاصی هستند را به شما معرفی می‌کند تا در اسرع وقت این مشکلات را برطرف کنید. 

برطرف کردن این مشکلات ایندکس صفحات سایت را سرعت بخشیده و کمک می‌کند در سریعترین زمان ممکن توسط خزنده‌های گوگل شناسایی شوید.

شناسایی صحیح عملکرد به ما این امکان را می‌دهد که با دیدی باز و سنجیده در مسیر موفقیت گام برداریم. وب مستر ابزاری است که به بهترین شکل ممکن مدیران را در جهت شناسایی عملکرد و جایگاهشان یاری خواهد داد.

ابزارهایی که اطلاعات آماری را به ادمین‌های سایت‌ها نمایش می‌دهند بسیارند اما هیچ یک به کاملی این ابزار نیست.

مهم‌ترین پیام های وب مستر تولز کدام است؟

این ابزار گوگل پیام های مختلفی به کاربران اختصاص می‌دهد برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

معرفی نقشه سایت برای ایندکس شدن راحت تر سایت توسط خزنده های گوگل

هک شدن سایت یا وجود بد افزار در سایت

تاییدیه مسخه موبایل یا دسکتاپ برای ایندکس اصلی سایت

منقضی شدن گواهی  ssl 

خطا در ایندکس صفحات و عدم دسترسی گوگل به صفحات

مزایای ابزار گوگل وب مستر تولز کدام است؟

به این دلایل لازم است هر مدیر وب سایت از گوگل وبمستر و شیوه استفاده آن آگاه باشد:


سایت را در دسترس گوگل قرار می‌دهیم.

امکان ارسال محتوای جدید و شناسایی آن توسط گوگل به همراه امکان حذف صفحاتی که دوست ندارید در نتایج جستجو ها دیده شوند.

کارایی بیشتر سایت در موتورهای جستجو و کاهش امکان بروز خطا

شناسایی آنچه گوگل از شما می‌بیند و شیوه نگرش گوگل به شما

یافتن کلمات کلیدی و آنچه باعث می شود سایت شما در گوگل نمایش داده شود

بررسی کلماتی که بیشتری ترافیک را به وب سایت شما هدایت می‌کند

شناسایی سایت هایی که به شما لینک داده اند

بررسی عملکرد سایت در تلفن همراه

آیا محصولات، قیمت ها و رویداد های سایت شما به درستی و مستقل در گوگل نمایش داده می شود.

آموزش گوگل وب مستر برای چه کسانی لازم است؟

کسانی‌که لازم است از آموزش گوگل وب مستر تولز استفاده کنند عبارت اند از:

مدیران سایت ها

متخصصان دیجیتال مارکتینگ

کارشناسان سئو

برنامه نویسان وب

برنامه نویسان موبایل

گوگل وب مستر تولز و گوگل آنالیتیکس چه تفاوتی دارند؟ از کدام استفاده کنم؟

برای شناسایی دقیق ترافیک سایت لازم است از ابزارهای مختلف استفاده کنید، گوگل وب مستر و گوگل آنالیتیکس دو ابزار رایگان است که اطلاعات جامعی را در خصوص ترافیک سایت و آن شکلی که گوگل شما را می‌بیند  ارائه می‌کند.

گوگل آنالیتیکس کمی پیچیده تر از وب مستر است و از این رو به نظر می‌رسد برای شما مناسب باشد در ابتدا از وبمستر استفاده کنید. از سوی دیگر گوگل آنالیتیکس دسترسی از ایران را محدود کرده و از این رو برای استفاده از آن لازم است آدرس IP خود را تغییر دهید و به زحمت خواهید افتاد از این رو استفاده از وبمستر ساده تراست.

گزارش گوگل وب مستر تولز دارای چه عناصری است؟

در گزارش‌های گوگل این عناصر قابل مشاهده است:

میزان افزایش یا کاهش کلیک بر روی لینک‌های سایت

کلمات کلیدی که سبب شناسایی سایت شما شده و تعداد دفعات شناسایی

شیوه جستجو(ویدئو، تصویر،موسیقی و...)

مکان جغرافیایی کاربران

دستگاه‌های مختلف استفاده شده برای جستجو

سایت هایی که به شما لینک داده اند

لینک هایی که با سایت شما داده شده

متن هایی که گوگل در رابطه با شما یافته است

لینک‌های داخلی سایت شما و اینکه صفحات چه ارتباطی با هم دارند

URL هایی که در جستجوهای گوگل شناسایی می‌شوند

شناسایی URL هایی که مسدود شده اند و امکان بر طرف شدن مشکل

چرا باید سایتتان را به گوگل وبمستر معرفی کنید؟

مدیران سایت ها باید کارهای مختلفی را انجام دهند که یکی از مهم‌ترین آن ها معرفی سایت به گوگل وبمستر است. در بسیاری مواقع در سایت‌ها خطا و اشکالی بروز می‌کند که به دلایل مختلف شناسایی آن با تاخیر مواجه می‌شود این امر ممکن است به از دست رفتن رتبه سایت و حتی پنالتی شدن منجر شود.

عضویت در گوگل وب مستر به شما این امکان را می‌دهد که این خطاهای احتمالی را پیش از اینکه در ورودی‌های شما تاثیر بگذارند شناسایی کرده و آن را برطرف کنید.

وب مستر با ارائه پیغام های مختلف به شما در شناسایی و انتخاب دامنه اصلی سایت و چک و برطرف کردن خطاهای احتمالی سایت کمک می‌کند.

معرفی سایت به گوگل وب مستر به چه صورت انجام می‌گیرد؟

شما برای استفاده از این ابزار پیش از هر اقدامی لازم است، سایت را به بهترین شکل ممکن به وب مستر معرفی کنید و به شناسایی راحت تر سایت توسط گوگل کمک کنید. 

برای اینکار لازم است دامنه اصلی سایت را مشخص کرده و مسیر آن را ثبت کنید، سپس نقشه سایت را برای خوانش راحت تر گوگل بهینه سازی کنید و در نهایت صفحات سایت خود را با ابزار Fetch as Google  «فچ»  کنید. 

مراحل کار به این ترتیب است:

1.ساخت اکانت گوگل یا جیمیل

2. ورود به صفحه حساب کاربری از طریق لینک زیر

https://www.google.com/webmasters 

3. کلیک بر روی دکمه Sign in to Webmaster Tools

4. وارد کردن آدرس سایت

5.اثبات مالکیت سایت

برای اینکه به گوگل ثابت کنید مالک سایت هستید چند روش وجود دارد:

Alternate methods  HTML tag 

یک تگ html  به شما داده می‌شود که لازم است آن را کپی کنید. 

5. کد را در صفحه مورد نظر سایت خود وارد کنید 

6. به گوگل وب مستر بروید و دکمه verify را ثبت کنید.  

به این ترتیب سایت شما در گوگل وب مستر ثبت می‌شود و از این پس می‌توانید از اطلاعات و آمار دقیق آن استفاده کنید.

همانطور که متوجه شدید کار دو مرحله اساسی دارد :1. ساخت اکانت در گوگل وب مستر 2. معرفی سایت به گوگل وب مستر.

پس از اتمام صحیح این مراحل می‌توانید ضمن ارائه اطلاعاتتان به سایت از آمار مرتب و منظمی که در اختیار شما قرار می‌دهد به خوبی استفاده کنید.

چطور با استفاده از گوگل وب مستر تولز از سلامت سایت خود اطمینان حاصل کنیم؟

هر یک از بخش‌های گوگل وب مستر کارایی خاص خود را دارد و به شناسایی مشکلات سایت و بر طرف کردن آن‌ها کمک می‌کند در اینجا به معرفی بخش‌هایی  از این ابزار که به افزایش کیفیت سایت و ارتقای سلامت آن کمک می‌کند اشاره می‌کنیم:

1. Structured Data ابزاری برای شناسایی وضعیت نشانه گذاری سایت

Schema که ما در فارسی با عنوان نشانه گذاری از آن یاد می‌کنیم درک صفحات را برای گوگل ساده تر می‌کند. به این ترتیب شکل نمایش صفحات سایت در نتایج جستجو بهبود می‌یابد.

این کار باعث می‌شود در نتایج جستجو جایگاه بهتری کسب کنیم و کمک می‎کند کاربران بیشتر روی لینک کلیک کنند.

 

2. Mobile Usability ابزاری برای بررسی وضعیت نسخه موبایلی

تعداد کاربرانی که از طریق موبایل در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند به شکل تصاعدی رو به افزایش است. به این ترتیب تعداد کاربرانی که از طریق تلفن همراه خود به وب سایت شما وارد می‌شوند رو به افزایش است از این رو بررسی وضیعت نسخه موبایلی سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

اهمیت این موضوع تا جایی است که گوگل الگوریتم اختصاصی تحت عنوان الگوریتم Mobile First Index را در سال جاری برای این منظور طراحی و اجرا کرده است.

استفاده از Mobile Usability به شما کمک می‌کند وضعیت سایت خود را در گوشی‌های تلفن هوشمند بهتر شناسایی کرده و به نتایج مناسب تری دست یابید.

 

3. HTML Improvements ابزار شناسایی مشکلات عنوان و توضیحات صفحه

شناسایی و درک موضوعات صفحه های سایت از طریق عنوان و توضیحات هر صفحه انجام می‌گیرد. گوگل از طریق عناوین و توضیحات صفحات شما را می‌شناسد. در این زمینه استانداردهای خاصی از سوی گوگل تدوین شده که در این بخش از وب مستر بررسی و شناسایی می‌شوند.

 

4. Blocked Resources ابزاری جهت شناسایی منابع محدود شده سایت

فایل های جانبی صفحات مثل تصاویر،JS ها و CSS ها به درک بهتر ربات‌های گوگل از محتوای صفحه و شکل نمایش آن به کاربر کمک می کند. اگرچه عنصر اصلی محتواست اما این عناصر هم در شناسایی منابع سایت موثرند. در دسترس نبودن این صفحات تحلیل محتوای صفحه و کیفیت آن را مختل می کند.

Blocked Resources به شما کمک می‌کند فایل هایی که به هر دلیل از دسترس گوگل خارج شده را شناسایی کنید و تلاش کنید گوگل را در دسترسی ساده تر به محتوای صفحه و فایل‌های جانبی آن یاری دهید.

تمام تلاش‌های مدیران سایت‌ها برای شناسایی بهتر صفحات گوگل، افزایش بازدید و فروش بیشتر است به همین دلیل این ابزار می‌تواند به ارتقای کیفیت سایت کمک شایان توجهی بکند و نتایج تلاش‌های شما را به ثمر بنشاند. لازم است به صورت مستمر از این ابزار استفاده کنید و پس از شناسایی مشکلات نسبت به رفع آن اقدام کنید.

5. Index Coverage راهنمای شناسایی خطاهای404

تعداد صفحات سایت‎ها بسیار زیاد است و بعضا به چند ده هزار صفحه می‌رسند در چنین شرایطی ممکن است به دلایل مختلف برخی از صفحات سایت حذف شده و یا با تغییر آدرس صفحه مواجه شوند. 

به این ترتیب کاربران هنگام مراجعه به برخی از صفحات با پیغام خطا که به «خطای404» مشهور است مواجه می‌شوند. کاربری که به هدف خاصی روی صفحه سایت شما مراجعه کرده با مشاهده خطا ناخرسند می‌شود این امر تجربه کاربری و سئو را به چالش می‌کشد.

این ابزار گوگل وب مستر در شناسایی صفحاتی که ارور می‌دهند و رفع خطاها بسیار تاثیر گذار است.

این ها بخشی از ابزارهای نظارتی گوگل وب مستر است که بهینه سازی وب سایت شما کمک می‌کند.

 

با هر بار ورود به اکانت وب مستر تولز خود چه کارهایی را باید انجام بدهیم؟

کسانی‌که از آموزش وب مستر تولز به خوبی استفاده کرده باشند با بخش های مختلف این ابزار به خوبی آشنا هستند و پس از هر بار ورود یک چک لیست منظم را برای بررسی وضعیت وب سایت خود مورد استفاده قرار می‌دهند. در این بخش از نوشتار به کارهایی که پس از هر بار ورود به اکانت خود باید اجرا کنید اشاره می‌کنیم:

1. بررسی مشکلات و مسائل ضروری اخیر

بخش Site Messages این امکان را به شما می‌دهد که آخرین مسائل و مشکلات سایتتان را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید.

در این بخش اطلاعات مرتبط را هم به صورت مجزا و کاملا مشخص می‌توانید شناسایی کرده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید. 

هر گاه گوگل مشکلی را شناسایی کند از طریق این بخش شما را از آن مطلع می‌سازد. 

 

2. بررسی جریمه های دستی اعمال شده بر روی سایت

در برخی موارد کارمندی از کارکنان گوگل به صورت شخصی سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت مشاهده هر گونه نقض قوانین آن را اعلام می‌کند. 

با کلیک بر روی سایتتان و مشاهده گزینه  Manual Actions می توانید نتایج بررسی دستی را مشاهده کنید آدرس این بخش به این ترتیب است:   

Search Traffic > Manual Actions


جریمه های دستی به سرعت روی رتبه سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت به همین دلیل لازم است به صورت مرتب آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. 

به جزئیاتی که در خصوص دلایل اعمال جریمه ذکر شده دقت کنید و مشخص کنید کدام بخش از سایت بیشترین تاثیر را از این جریمه خواهد پذیرفت. 

می‌توانید از گوگل در خواست کنید سایت شما را مرور کند و راهنمایی‌هایی که گوگل در این زمینه به شما ارائه می‌دهد را بررسی کنید.

3. بررسی خطاهای خزش

ربات های گوگل در حین خزش بعضا با مشکلاتی مواجه می‌شوند و بعضا خطا های  HTTP  را بازگشت می‌دهند. برای دسترسی به این قابلیت لازم است از بخش Crawl  گزینه Crawl Errors را شناسایی و مشاهده کنید.

 

آمار و اطلاعات مربوط به 90 روز گذشته در این قسمت قابل مشاهده خواهد بود. خطاها به صورت خطاهای سایت و خطاهای مربوط به URL تفکیک می‌شوند.

خطاهای مشکلات احتمالی گوگل هم در این بخش قابل مشاهده خواهد بود. خطاهای ربات گوگل در دستکاپ و گوشی تلفن هوشمند به صورت تفکیک شده قابل تشخیص است.

شناسایی 100 صفحه آخر که در آن ها خطا دیده شده در این بخش امکان پذیر است. نکته جالب توجه آن است که اولویت خطاها قابل مشاهده است.

امکان ترتیب بندی خطاها بر اساس تاریخ هم وجود دارد.با کمک فیلتر هم می‌توانید خطای خاصی که مد نظرتان است و احتمالا یافتن آن دشوار است را راحت تر پیدا کنید. 

با جستجوی بخشی از کلمات موجود در آدرس URL   به سادگی به صفحه دلخواهتان دسترسی پیدا کنید و مشکلات موجود را به سرعت برطرف کنید.

4. فعال سازی نوتیفیکیشن ها ایمیلی از طرف گوگل

گوگل این امکان را برای کاربران فراهم آورده تا از طریق فعالسازی نوتیفیکیشن های ایمیلی، پیام های ارسالی از گوگل در خصوص خطاهای احتمالی را دریافت کنند.

جدیدترین خطاها همواره در صفحه اصلی وب مستر تولز قابل مشاهده هستند اما با استفاده از دکمه ای خاص می‌توانید به روز بودن آن را فعال کنید.


با لینک کردن این گزینه با ایمیل شخصی تان در اکانت گوگل بلافاصله از خطاهای احتمالی مطلع شوید.

برای این کار کافیست گزینه Webmaster Tools Preferences را از قسمت چرخ دنده گوشه راست و بالای داشبورد انتخاب کنید.

گزینه Enable email notifications را تیک بزنید و حتی این امکان وجود دارد که خطای خاصی که می‌خواهید در مورد آن اطلاعات داشته باشید را هم انتخاب کنید. 

 

5. بررسی ترافیک کلی جستجوی سایت

تعیین تعداد دقیق بازدیدها، نرخ کلیک و کلیک ها از طریق وبمستر امکان پذیر است. در چک لیست خود بخشی را به بررسی وضعیت این فاکتورها اختصاص دهید.

از طریق گزینه  Search Queries می‌توانید به داده‌های این بخش دست پیدا کنید. داده های این قسمت به بخش های مختلفی تقسیم می‌شوند.

در بخش Search Traffic ترافیک های مرتبط با جستجو را مشاهده خواهید کرد که به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند:

Top Queries 

کلمات کلیدی برتری که کاربران از طریق آن ها به سایت شما وارد می‌شوند را نشان می‌دهد. 

Top Pages

این قسمت صفحات سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و اطلاعات صفحاتی که عملکرد مناسبی داشته اند را به شما ارائه می‌کنند.

6. بررسی احتمال بروز اشکالات امنیتی

مشکلات امنیتی ممکن است حیات وب سایت شما را به چالش بکشد، با توجه به اهمیت این موضوع وب مستر این امکان را برای شما در نظر گرفته تا بتوانید اشکلات احتمالی را شناسایی کنید.

هشدارهای لازم در این خصوص در بخش Security Issues به شما داده خواهد شد. شناسایی منبع مشکل در این بخش بسیار ساده خواهد بود و گوگل راهکارهایی را هم برای برطرف کردن این مشکل به شما ارائه می‌کند. 

شما پس از بررسی و رفع مشکل می‌توانید از گوگل بخواهید سایت را مجدد بررسی کند و نظر خود را اعلام دارد. 

برخی از مهم‌ترین مشکلات امنیتی که برای یک سایت ممکن است بروز کنند عبارت است از:

هک، تزریق محتوا، تزریق SQL و تزریق کد های مخرب.

7. بررسی وضیعت سایت در موتورهای جستجو

این بخش از عملکرد وب مستر برای عموم مردم شناخته شده است. اگر به هر دلیلی نتوانید وضعیت وب سایت خودتان را در مورد موضوع یا عبارت خاصی مشاهده کنید می توانید با باز کردن پاپ آپ جلو عبارت Search Appearance ضمن مشاهده عناصر مختلفی در صفحه جستجو اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کرده و ایده های لازم را بدست آورید. 

پیش بینی‌های مختلفی در خصوص عناصر مختلف در این صفحه قابل مشاهده است، تغییر نمای سایت در موتورهای جستجو هم در این قسمت امکان پذیر است.

8. تجریه و تحلیل داده‌ها

داده‌هایی که این ابزار در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیار زیاد است و تنها در صورت شناخت و تفسیر درست می‌توانید از آن استفاده کنید. 

بخش مهمی از چک لیست شما باید به تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات بپردازد و کمک کند ضمن حل مشکلات عملکرد خود را ارتقا دهید.



  • tarahi site
  • ۰
  • ۰

محتوای وب سایت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سئو و بهینه سازی سایت است و هر چه محتوای سایت جذابتر و باکیفیت تر باشد، رتبه سایت بهتر خواهد شد. محتوای خوب می‌تواند به عنوان برگ برنده در میان رقیبان عمل کند. الگوریتم‌های گوگل، یک نکته مشترک دارند، اینکه همواره محتوای سایت را مورد بررسی قرار می‌دهند. سایت‌هایی که به لحاظ داشتن محتوا، غنی‌تر بوده و اطلاعات جامع‌تری دارند، در لیست برترین سایت‌های گوگل هستند.

کیفیت محتوا نقش زیادی بر بهینه سازی وب سایت دارند زیرا از نظر موتورهای جستجو کیفیت محتوا بسیار مهم است. کپی برداری مطالب از سایتهای دیگر و قرار دادن آن در سایت، یکی از عواملی است که اصالت محتوا را از بین می‌برد. موتورهای جستجو از برخورد با مطالب تکراری به همان اندازه اذیت میشوند که ما شنیدن حرف های تکراری را دوست نداریم. موتورهای جستجو به سهولت متون کپی شده را تشخیص داده و ارزشی برای آن قائل نیستند. با ارزش بودن محتوای سایت فاکتور مهمی در افزایش رتبه سایت محسوب می‌شود.

همچنین موتورهای جستجو در هنگام مواجه با تگها و عناوین تکراری در محتوای سایت، کل محتوا را تکراری تشخیص میدهند. هنگامی که محتوای سایت را آماده میکنید باید قبل از این که آن را در سایت بارگذاری نمایید، با استفاده از سایت copyscape.com  از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل نمایید و سپس آن را در سایت قرار دهید. همچنین میتوانید آدرس سایت خود را در گوگل به صورت site,example.com وارد کنید، در این صورت تمام محتوای تکراری سایت را میتوانید توسط عبارت  supplemental Indexمشاهده کنید.

ویژگیهای محتوای بهینه و مناسب از نظر سئو

محتوا با کیفیت و بدور از اطنابهای مبهم باشد

محتوایی که در درون وب سایت قرار می‌دهید باید با موضوع و کلمات مرتبط بوده تا سئوی وب سایت انجام شود. موتورهای جستجو رتبههای بالا را به وب سایتهایی اختصاص می‌دهند که محتوای کاربر پسند ایجاد نمایند. یکی از انواع محتوا، مقالات نوشتاری است که وجود تعداد ۱۵۰۰ کلمه برای هر مقاله میتواند در بالا بردن رتبه سایت موثر واقع شود. نداشتن غلط املایی و دستوری یکی از نکاتی است که باید در تهیه محتوا به آن توجه کرد.

محتوا متناسب با نیازهای کاربران اینترنتی باشد

یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر موتورهای جسستجو به آن میپردازند، مشخص کردن موضوعات مهمی است که کاربران در طی یک سال به آن میپردازند. به عبارت دیگر در پایان سال میلادی گوگل لیستی از مهم‌ترین موضوعاتی که توسط کاربران جستجو میشود را منتشر میکند. مطالعه این لیست میتواند در انتخاب موضوع و کلمات کلیدی مفید باشد. همچنین برای شناخت کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را دارند میتوان از دو ابزار گوگل ادوردز و گوگل ترندز استفاده نمود.

در محتوای کلمات کلیدی مهم بکار رفته باشد

برای بهینه سازی وب سایت نباید یک موضوع و یا چندین کلمه کلیدی را در چندین صفحه به کار برد. به بیان روشن‌تر، شباهت چندین صفحه، رتبه وب سایت را کاهش می‌دهد. همچنین سایت به duplicate دچار میشود. مطالب و محتواهای وب سایت باید با عنوان و کلید واژههای متعدد انتخاب شوند.

محتوا باید بتواند با مخاطبین وب سایت تعامل برقرار کند

به هر میزان که محتوای وب سایت جذاب تر باشد، بازدیدکننده بیشتری را به سمت خود می‌کشاند. استفاده از خلاصه محتوا در کمپینهای شبکه اجتماعی میتواند به افزایش بازدیدکننده کمک کند. خلاصه ای که از محتوا تهیه میشود باید قابلیت برقراری ارتباط با مخاطب را داشته باشد و در عین حال وی را برای خواندن متن کامل ترغیب نماید.

محتوا باید متناسب با نیاز روز باشد

داشتن اطلاعات کافی در مورد دنیای اطراف به محتواهایی متناسب با نیاز روز می‌انجامد. به این معنا که برخی از موضوعات با گذشت زمان تاریخ مصرف خود را از دست میدهند. از سوی دیگر علوم و اطلاعات در حال به روزرسانی و تغییرات است. از ای جهت تولید محتوا باید همگام با پیشرفت علم باشد تا بتواند تاثیر خود را اعمال نماید.


  • tarahi site
  • ۰
  • ۰

مزرعه لینک را می‌توان به‌عنوان یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) برشمرد که در آن، گروهی از وب‌سایت‌ها به‌طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به یک وب‌سایت به‌طور مصنوعی و غیرطبیعی Inbound Link دریافت می‌کنند.

هدف از ایجاد چنین لینک‌هایی این است که با فریب دادن موتورهای جستجو، یک وب‌سایت در مدت زمان کوتاهی به عنوان یک سایت محبوب و با کیفیت شناخته شود و در نتیجه، در رتبه‌های بالای نتایج جستجو نمایش داده شود.

بیشتر مزرعه های لینک از طریق خدمات و برنامه‌هایی به صورت اتوماتیک ساخته می شوند که شامل صدها یا هزاران وب سایت غیر مرتبط است که با یکدیگر تبادل لینک دارند. مزرعه لینک سریعترین روش برای دریافت لینک بالا به صورت روزانه است اما امروزه به آن ها به عنوان یک روش اسپم نگاه می شود و گوگل سخت با آنها مقابله می کند و سایتهایی که از چنین روشی برای تبادل لینک استفاده می‌کنند مورد جریمه گوگل قرار می‌گیرند.

مالکان سایت هایی که اقدام به انجام مزرعه لینک می کنند، سعی می کنند تا با دستکاری نتایج گوگل و حقه های معروف سئو کلاه سیاه، بتوانند برای خود بک لینک قانونی ایجاد کنند. در واقع، مزرعه لینک بیشتر در مورد تعداد و کمیت لینک های ورودی صحبت می کند و در واقع می توان گفت که هیچ ارتباطی با کیفیت نوع لینک ها ندارد. ممکن است که بعضی از لینک های این تکنیک حتی خودشان نیز قبلا توسط گوگل مورد جریمه قرار گرفته باشند.

بعد از تغییر الگوریتم گوگل در چند سال گذشته، دیگر نمی توان با دریافت لینک از هر سایتی و دادن لینک به آن ها در واقع بتوان برای سایت خود بک لینک ایجاد کرد. گوگل خیلی سختگیرتر از گذشته است و سعی کرده است سایت هایی را بالا بیاورد که از نظر محتوا عالی هستند و به قوانین نیز احترام می گذارند.

چرا نباید از مزرعه لینک استفاده کرد؟

چند سال پیش اگر دارای یک سایت بودید، خیلی راحت و بدون نگرانی تاثیر منفی این مساله بر سئو سایت می توانستید لینک سایت خود را در این سایت ها ثبت نمایید. اما امروزه همه چیز متفاوت است. مزرعه لینک دیگر مانند گذشته نیست و در واقع استفاده از آن جریمه سنگینی را در پی خواهد داشت.

مزرعه لینک را به عنوان صفحات رایگان برای همه می شناسند که استفاده از آن ها امروزه باعث متوقف شدن آن ها در نمایش نتایج موتورهای جستجو می شود. در واقع، به کارگیری بیش از حد از این تکنیک نه تنها باعث جریمه سایت می شود بلکه وجهه آن را پیش کاربران نیز خراب می‌کند.

گوگل با کارهای رایگان و سریع که بخواهد باعث رشد سریع سایتی شود مخالف است و معتقد است که اگر وب سایتی بخواهد رشد کند، باید طبق قوانین درست پیش برود. در واقع با اینکار می خواهد جلوی پیشرفت سایت‌هایی را که قصد دارند با تقلب خود را در صفحه اول قرار دهند، بگیرد. این کار هم در واقع نمونه ای از همان روش های تقلب است که سعی می کنند با دریافت بک لینک های رایگان رتبه سایت خود را سریعا ارتقا دهند.

مساله دیگه که مزرعه لینک را به چالش می کشد، کیفیت آن ها است. اجازه بدهید که از دو دیدگاه این مساله را بررسی کنیم. اول از همه از نظر گوگل، بسیاری از لینک های به کار رفته در این تکنیک قبلا اسپم و جریمه شده اند و از این رو هرگونه تبادل لینک با این گونه لینک های اسپم به این معنا است که شما آن ها را تایید می کنید ولی ازآنجایی که آن ها جریمه شده اند، شما نیز مورد جریمه قرار می‌گیرید.

اما چگونه بفهمیم که این سایت در واقع یک مزرعه لینک است. کار فوق العاده ساده است، هرسایتی که دارای لینک های زیادی است و از شما توقع گذاشتن لینک سایتشان را دارند، مزرعه لینک می گویند. البته نباید این مساله را با فروم و شبکه های اجتماعی اشتباه گرفت. برای اینکه این دو ماهیتی کاملا متفاوت با یکدیگر دارند. در این گونه سایت ها شما هیچ گونه تبادلی انجام نمی‌دهید، بلکه فقط لینک سایت خود را براساس استراتژی خاصی قرار می دهید و دریافت هرگونه بک لینک از نظر گوگل فوق العاده ارزشمند است.


  • tarahi site
  • ۰
  • ۰

سئو سایت به معنای همراه کردن سایت با الگوریتم ها و پارامترهای موتورهای جستجو است. این کار به صورت خودکار و اتوماتیک وار انجام نمی شود. بلکه سایت نیاز به یک اپراتور دارد تا بتواند با مهارت و به کارگیری استانداردهای لازم، سایت را بهینه سازی کند. به چنین فردی، سئوکار گفته می شود. گاهی ممکن است چند نفر با یکدیگر سایت را اداره و بهینه کنند. در این صورت هر یک از اعضای تیم، یک وظیفه را بر عهده می گیرند. در برخی موارد نیز یک فرد مسئولیت اداره تمامی بخش های سایت را بر عهده دارد. این فرد می تواند به چندین شکل عمل کند. به طور کلی بخش های مختلف سایت برای بهینه سازی عبارتند از:

طراحی سایت

تولید محتوا

اداره فنی و پشتیبانی از سایت

آنالیز سایت

سئوکارها افرادی هستند که به یک یا همه این بخش ها می پردازند تا رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش دهند. نهایتا هدف آنها افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت است. در زیر می توان مسئولیت های سئوکار را براساس بخش های مذکور بررسی کرد.

سئوکار و طراحی سایت

زمانی که مسئولیت سئوکار تنها طراحی سایت باشد، به کارگیری اصول و استانداردهای بهینه سازی وبسایت در زمان طراحی و راه اندازی سایت ضرورت پیدا می کند. از جمله این اصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی سایت با توجه به اصول ریسپانسیو کردن: به این معنا که سایت باید در صفحات گوشی و دیگر سیستم عامل ها به خوبی باز شود و محتواها بدون درهم ریختگی در اختیار بازدیدکننده ها قرار بگیرند.

طراحی قالب: برخی از طراحان از قالب های آماده استفاده می کنند. اگر چه این قالب ها موجب راه اندازی سایت در زمان کوتاه می شوند، اما نهایتا امنیت سایت را به خطر انداخته و به آنالیز و بررسی مدام نیاز دارند. بنابراین یک سئوکار حرفه ای خود برای طراحی قالب اقدام می کند.

قرار دادن بخش مقالات در سایت: بخش مقالات، قسمتی است که دانستنی ها و اطلاعات و محتواها در آن قرار می گیرند. زمانی که بازدیدکننده ها وارد سایت می شوند، باید بتوانند به راحتی قسمت مقالات را پیدا کرده و محتواهای خود را در آنجا قرار دهند.

چند زبانه کردن سایت: اگرچه همه سایت ها می توانند در دسترس تمامی بازدیدکنندگان در سراسر دنیا قرار بگیرند، اما بازدیدکنندگان به سایت هایی سر می زنند که با زبان آنها محتوا تولید یا نهایتا از زبان های رایج و رسمی دنیا استفاده کرده باشند. چند زبانه بودن سایت به معنای جذب بازدید کننده از سراسر دنیاست.

ظاهر گرافیکی زیبا متناسب با موضوع سایت: این مورد نیز در زمان طراحی سایت باید مد نظر سئوکار قرار بگیرد. سئوکار حرفه ای کسی است که بتواند سایت را به بهترین شکل ممکن طراحی کند. زیبایی تاثیر زیادی در جلب نظر مشتریان دارد. همچنین باید شکل ظاهری و ساختار سایت با موضوع آن یکی باشد.

 مدیریت آسان سایت: سئوکار حرفه ای کسی است که بتواند سیستم مدیریت محتوا را به گونه ای طراحی کند که حتی وبمسترهای مبتدی نیز توانایی مدیریت سایت را داشته باشند. استفاده از یک سامانه مدیریت فارسی، بروزرسانی مطالب، عکسها و اطلاعات سایت را برای وبمستر تسهیل می کند.

در صورتی که سئوکار مسئولیت تولید محتوا را بر عهده دارد، باید از اصول و تکنیک های زیر پیروی کند تا بتوان لقب سئوکار حرفه ای را به او نسبت داد:

تولید محتوای جدید: یک سئوکار حرفه ای هیچ گاه از محتواهای دیگر سایت ها استفاده نمی کند. بلکه خود برای تولید محتواهای جدید اقدام می کند.

استفاده کلید واژه های: سئوکار حرفه ای باید به نحوه انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با هدف، موضوع سایت و همچنین موضوع محتواها تسلط کامل داشته باشد. کلمات کلیدی که در محتواها استفاده می شوند تاثیر زیادی بر بهینه سازی و سئوی سایت دارند.

استفاده از بک لینک ها: لینک هایی که در سایت استفاده می شوند، باید از وب سایت های معتبر و با بازدیدکننده های بالا باشند که سئوکار حرفه ای به نحوه شناسایی و پیدا کردن بک لینک های معتبر و با ارزش مسلط است.

انتخاب عناوین و تیترهای اغواکننده : سئوکار حرفه ای در گزینش عناوینِ محتواهای سایت دقت زیادی دارد و آنها را با وسواس زیادی انتخاب می کند. همچنین تگ ها و متا تگ ها نیز تاثیر زیادی در سئو دارند که از نظر سئوکار ماهر و باتجربه دور نمی ماند.

اداره فنی و پشتیبانی از سایت

پس از اینکه سایت راه اندازی شد، نیاز به پشتیبانی فنی دارد. ممکن است پس از مدتی سایت دچار مشکل شود. در این صورت باید پشتیبان فنی سایت تمامی مشکلات را برطرف کند. برای مثال کدهای CMS، جاوا اسکریپت و .... به مرور زمان نیاز به بررسی و بازبینی دارند. بنابراین سئوکار حرفه ای باید بتواند قسمت هایی از سایت را که دچار مشکل شده اند را پیدا و آنها را برطرف کند.

آنالیز سایت

تمامی وب سایت ها در طی دوره های زمانی نیاز به آنالیز دارند. برای مثال ممکن است پس از مدتی سرعت آنها کاهش یابد و یا لینک هایی که از سایت خارج شده، شکسته شوند. در این صورت باید برای دوره های زمانی مشخص، سئوکار سایت را آنالیز و بررسی کند. برای این کار از ابزارهای بخصوصی از جمله Google analytics استفاده می شود. سئوکار حرفه ای باید به تمامی قسمت های ابزارهای آنالیز سایت تسلط داشته باشد.


  • tarahi site